2011. március 5., szombat

Tavaszi tipp - Fehér blúz

Amint ezt a blogbejegyzést írom, odakinn süt a nap és csicseregnek a madarak. Úgy döntöttem a tavasz itt van, és nem, nem érdekel hogy két napja a hó, holnap pedig az eső fog esni. Akárhová is mész ezen a vidám mai napon, vagy az összes ehhez hasonló tavaszin, nem árt, ha van egy-két tuti tipped, mit kapj magadra. Én erre a hónapra és a következőkre is a fehér blúzt/ inget ajánlom.

A fehér blúzzal sosem volt jó a kapcsolatom. Nagy részben azért, mert mindig olyan helyekre kellett felvenni, ahol valami fontos dolog történt, ahova készülni kellett, ami előtt az ember lánya vagy ideges volt vagy izgult. A kisiskolások évnyitóitól a nyelvvizsgán és érettségin át egészen az állásinterjúig kísért (érthető jelen időben és múlt időben is!) minket ez a ruhadarab és a variációk tárháza széles. Talán ezért él bennünk az a beidegződés, hogy fehért blúz viselni valami nagy eseményhez vezet, és legjobb ha feketéhez (lehetőleg szoknyához) vesszük fel.

Ebből adódóan én nagyon sokáig nem is vettem olyan darabot, ami esetleg a ruhatáram szerves része lehetne, hiszen arra az 1-2 alkalomra évente mikor tényleg kellett, nyugodt szívvel kértem kölcsön a másét, mondván, hogy ilyenre nem vagyok hajlandó pénzt áldozni, különben is egy csomó más divatos cucc létezik, amit szívesebben meg- és felveszek. Ez határozottan egy "NE TEDD" gondolkodásmód volt. Ha végig nézed, hogy milyen sokszínűen lehet ezt az egy darabot hordani, talán Neked is megjön a kedved, hogy hétköznapokra is bátran előhúzd sajátod a szekrény mélyéről.

Lesd el a trükköket!


Rengeteg hollywood-i csillag választja ezt a darabot a vörös szőnyegre is, amik az egyszerű hétköznapokra is lemásolhatóak. A képeken megfigyelheted, hogy mind a hárman feltűrt ujjal hordják fehér blúzukat. Ezzel egy kis lazaságot, és életet vihetsz a szettbe, anélkül, hogy úgy festenél, mint egy XIX. századi nevelőnő. Ezen felül eldöntheted, hogy behúzva, vagy kiengedve szeretnéd hordani, esetleg egyik nap így, másikon úgy.

Cameron Diaz a lezser változatot választotta, kiengedve farmerrel, hozzá tűzvörös rúzst és hasonló árnyalatú tűsarkút. Ebbe az outfit-be nem igazán lehet belekötni. Alexa Chung választásából pedig ellesheted, hogy betűrve, vászon rövidnadrággal és hangsúlyos nyaklánccal, hogy varázsolhatod izgalmassá. Amennyiben viszont a konzervatívabb vonalat képviseled, válaszd Eva Longoria példáját, aki betűrve, apró ékszerrel viseli.

Hogyan viseld?
  • Találd meg a számodra megfelelő fazont! Ha kicsit teltebb vagy, egy karcsúsított, V-kivágású darab lesz a nyerő, amennyiben pedig a vékonyabb alkatúak közé tartozol, egy egyenes szabású blúz lesz a megfelelő. 
  • Színezz! Szakadj el a fekete-fehér vagy farmerkék-fehér színösszeállítástól és bátran keverd élénk színekkel. Lehet az egy apró virágos színes szoknya, egy színes kordbársony nadrág vagy farmer.

  • Válassz emlékezetes ékszereket! Egy hangsúlyos fülbevaló, vagy több soros lánc, esetleg egy nagy medál a blúzodra fogja vonzani a tekintetet.
  • Övezd fel magad! Egy vékony övet is a derekadra köthetsz, meglátod, egyből elveszíti a darab túlzottan hivatalos mivoltát!
  • Fehér blúz alá kizárólag fehér fehérneműt vegyél! A többi megoldás elég olcsó fogás...
  • Figyelj a méretezésre! Próbálj fel minden darabot, mielőtt hazaviszed, ha a testalkatod igényli, inkább vegyél egy nagyobb méretet. A mell-és hasi részen gombok között szétnyílt rések eléggé lehangolóak tudnak lenni.
  • Amennyiben hideg van, vegyél fölé egy szép blézert vagy bolerót, esetleg egy kis kabátot, természetes a ruháid színéhez passzolót!
Én már átértékeltem a fehér blúzokhoz való viszonyomat. Ha te még nem, lehet, hogy éppen most jött el az idő...:) 

Puszi: T

2 megjegyzés:

  1. Köszi az összeállítást!
    Én is utáltam régen a fehér blúzt, mert általánosban még olyan bénák voltak a 90-es években, aztán később a gimis egyenblúz okozott mindenkinek rémálmokat. De ahogy felnőttem, megszerettem. Nagyon tetszenek azok pl., amiknek masni fogja össze a nyakát. Nemrég találtam egy rövid ujjú H&M blúzt a barátom anyukájánál, úgy kapta és csak bedobta a szekrénybe, mert nem volt rá jó, nekem meg pont a méretem és épp nem tudtam, mit vegyek fel a diplomaosztóra. Szóval lenyúltam és egy nagy fekete-fehér medállal dobtam fel.

    VálaszTörlés
  2. Bog-Bog teljesen egyetértek veled abban amit írtál, a régi darabok tényleg elég bénák voltak. Szerencsére a mai divattervezők már erre is gondolnak:)(A H&M nekem is nagy kedvencem, mindig előhoznak valami praktikusat) Furcsa, hogy ezt az egy darabot mennyi módon lehet variálni, és mégis legtöbben megmaradnak a szokásos összeállításnál.

    Köszönöm hogy írtál!
    Puszi:T

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...